Nieuwsbrief februari 2025
Beste lezer,
Inmiddels is 2025 een kleine twee maanden op weg. Daarmee is ook Huisartsenzorg De Eik bijna twee maanden op weg.
Positieve reacties
We vinden het fijn dat we van veel patiënten positieve reacties ontvangen op de ontwikkelingen in de praktijk. Er kunnen weer afspraken gepland worden, er zijn vaste medewerkers en met z’n allen doen we ons best om u goede zorg te leveren.
Het is fijn dat jullie, onze patiënten, tevreden en dankbaar zijn voor de tijd, rust en ruimte die wordt ervaren in de praktijk.
Aan de andere kant zijn we ons er heel erg van bewust dat er nog genoeg werk te doen is. Als team raken we steeds meer op elkaar ingespeeld en weten we wat we aan elkaar hebben. We leren elkaar steeds beter kennen en ontdekken zo ook waar onze kwaliteiten en leerpunten liggen.
Loopt u tegen bepaalde zaken aan die we kunnen verbeteren dan horen we dat uiteraard graag!
Vaste huisarts
Eén van de vragen die we regelmatig krijgen is wie nu toch uw huisarts is. Daar willen we graag wat duidelijkheid over geven.
U bent allen ingeschreven bij Huisartsenzorg De Eik. Alle patiënten staan op naam van dokter Klijn. Mocht uw specialist in het ziekenhuis vragen wie uw huisarts is, dan mag u doorgeven dat dat dokter Klijn is van Huisartsenzorg De Eik.
Dat wil overigens niet zeggen dat zij ook automatisch uw vaste huisarts is door wie u standaard gezien gaat worden.
De assistentes doen hun best om u zoveel mogelijk een afspraak te bieden bij dezelfde huisarts. Dat kan dus bij zowel dokter Klijn, dokter Bloemberg of dokter Faber zijn.
Foto’s versturen
Wilt u een foto versturen naar de praktijk van bijvoorbeeld een huidaandoening, dan verzoeken we u vriendelijk dat te doen via MGn, MijnGezondheid.net. Dat is de app die verbonden is met uw medisch dossier. Op deze manier kunnen wij de foto gemakkelijk in uw dossier verwerken en laten beoordelen door de huisarts.
Kinderen jonger dan 16 kunnen een eigen MGn account aanmaken, mits zij zelf een DigiD hebben. U kunt dan als ouder in dat geval via de MGn van uw kind foto’s versturen. Op deze manier wordt voorkomen dat foto’s van uw kind in uw eigen dossier terecht komen.
Is het voor u niet haalbaar om op deze manier foto’s te versturen dan mag u natuurlijk altijd contact opnemen met de assistente. Zij helpt u graag verder.
Moedervlekken kunnen overigens niet beoordeeld worden via een foto, hiervoor mag u een afspraak op het spreekuur maken.
Bloed prikken
Op de meeste dagen in de week is het mogelijk om in de praktijk bloed te laten prikken. De huisarts of de praktijkondersteuner zet van tevoren de aanvraag voor u klaar, zodat de assistente weet wat er geprikt gaat worden.
Heeft u de wens om een aanvullend bloedonderzoek te laten doen, dan moet u dit van tevoren eerst met de huisarts overleggen. Dit kan middels een e-consult (via MGn), een telefonische afspraak of een afspraak op het spreekuur.
De assistente is niet bevoegd om zelfstandig uw aanvraag voor het bloedonderzoek uit te breiden. We verzoeken u hier rekening mee te houden.
Bereikbaarheid
Telefonisch via 0318-200240
U kunt kiezen om teruggebeld te worden op een tijdstip dat voor u goed uitkomt. U hoeft niet meer in een wachtrij te blijven hangen.
Mijn Gezondheid.Net
Via MGN kunt u online uw dossier inzien en een e- consult sturen. U krijgt binnen 72 uur antwoord op uw vraag. Het is niet voor dringende zaken of spoed. Hiervoor kunt u de praktijk telefonisch bereiken.
Als u dit u al gebruikt, hoeft u niets te doen. Dit wordt automatisch overgezet. Als u het nog niet gebruikt, kunt u zich aanmelden via deze link met uw DigiD Home | MijnGezondheid.net
Website
Voor algemene vragen kunt u mailen naar info@huisartsenzorg-de-eik.nl.
Let op: dit mailadres is niet voor medische vragen, deze zullen niet beantwoord worden.
Namens het hele team wensen we u vast een mooi voorjaar toe!
Momenteel is de praktijk alleen geopend voor nieuwe patiënten die wonen in postcodegebied 6711. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
U kunt uw gegevens bekijken, via de huisarts of online. Online kunt u uw gegevens bekijken met uw telefoon of computer, waar u ook bent. U logt in op een beveiligde website of app. U ziet de belangrijkste informatie zoals uw ziektes, uw medicijnen en uitslagen van onderzoeken.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoordt uw vraag dan meestal binnen 48 uur.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.
Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes.
Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Uw (huis)arts en uw apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.